15 November

8:59 AM

15 November. That's my birthday. Happy Birthday to me! :'D

Macam biasa waktu tu, aku masih kat mahallah dan tak tidur lagi. Aku dapat lah beberapa mesej daripada kawan-kawan, diorang wish birthday aku kat whatsapp. Dalam group whatsapp pun ada. Facebook post and Instagram post pun ada. Family members pun ada. So I'm a bit glad sebab ada lah juga yang sudi wish birthday kita dan doa kan kita. I hope the du'a will be granted by Allah, the positive ones. And aku harap doa mereka tu diberikan juga pada mereka yang mendoakan. 



Waktu zohor masatu, Azyan mesej aku suruh teman dia kat Cafe sebab dia keseorangan. Sebagai kawan yang baik hati, aku pun datanglah dari masjid ke cafe untuk temankan dia. Lepastu entah macamana, aku kabolah ke dia yang harini birthday aku. The funny thing is, dia tak percaya, hahaha. Siap suruh bagi IC lagi sebab nak sahkan. Dia pun wish la kat situ dan belanja aku makan buah hihihi sedapp.


Tanpa aku tahu lepas aku habis kelas pukul 6 petang tu, roommates aku buat plan untuk aku! 
Aku naik lambat sebab nak angkat baju dari bawah. Bila dah masuk bilik tu, Azyan dengan Auni terus nyanyi lagu birthday untuk aku! Dengan hiasan kat atas katil aku, ada banyak gila makanan ya Allah hahaha. Then, macam biasalah buat video ambik gambar semua. Aku tak reti la nak explain feeling aku masatu. Aku speechless sangat. Sebab tak pernah orang buat surprise ala ala gempak macamni. Thank you Mimie, Azyan, Auni, and Zahrina. Thank you korangggg :') 





Malam tu, last day untuk Stanex kat Convest Hill tu, so aku nak luangkan masa dengan roommates aku ni. Jadi aku ikut la. Ramai juga kawan-kawan dan senior yang aku jumpa malam tu. Ramai juga yang wish pada aku secara live. Ya Allah too much already la guys, overwhelming tau, happy gila :') Thank youuuuuuuu. I'm happy sampai sekarang kalau ingat balik huhu.. 



Malam 16 November tu, Maryam mesej, she asked me to join her for breakfast kat HS Cafe. She said that she wanna treat me as a birthday present. Gituu. So aku ON jelah kalau bab ajak makan free ni :P One of the things that you guys could give to someone if their birthday is coming is, just give them food ok! Food is everything you need hehehe. So after that pagi, I joined her, and to my surprise, she is not the only one who is there! Ada Aqill, Hakimi, dengan Syed! Did they plan on something or apa? I was very curious tapi at the same time macam tahu lah the reasons why diorang ada kat situ - to celebrate my birthday! 


Aku terharu sangat diorang datang pagi pagi pukul 7 tu semata nak sambut birthday aku. Kecil-kecilan je sebab ramai yang tak available. Aku OK je, sebab faham students life semua ni. Then, Aqill cerita yang dia dengan Hakimi call budak-budak gen13 sorang-sorang masa malam 16 November tu to celebrate my birthday. Aku pun macam, ya Allah korang... My overwhelming feeling tak berhenti kat situ sebab I saw Roti and Sardin atas meja (by Aqill of course!) dengan sedikit jajan dan biskut yang Hakimi belikan untuk aku. Hakimi so sweeeeeeeeeet T_T Maryam pulak, belanja aku air. I was thinking nak makan roti canai pagi tu, tapi since diorang dah provide breakfast ni, aku makanlah Roti dengan Sardin tu. Alhamdulillah kenyang weii. Semoga Allah balas jasa korang semua, aamiin!


After a few days.... Aishah mesej, katanya nak pinjam buku english. Aku pun percaya la bulat-bulat. Jadi malam tu, aku turun bilik nak jumpa Aish untuk bagi buku ni, then... she gave me this...!



Aku lagilah speechless, memang tak tahu nak cakap apa selain thank you banyak kali. Ya Allah the best birthday ever, because I got many free food, cannot resist la huwaaaa T_T

And after that day, Haziqah pulak bagi hadiah. And oh ya, katanya dia dengan Aish plan nak celebrate sama-sama. Tapi since masatu tengah busy gila dengan assessments, so diorang pun tak jadi buat hahaha. Selain Haziqah, A-cid pun ada buat surprise kat akuuuuu. Dia belikan bunga ros pink wei! Terima kasih la semuaaaaaaaaaaaa




A few days lagi.... hahaha, Faez pulak bagi hadiah, dia belanja Mosha! Thank you Faez-kun! 

Last but not least, actually for your information, there is a person yang jadi orang pertama wish aku Birthday masa pukul 12 malam dated on 15th November tu. Thank you jugak. Sebelum birthday pun, dia ajak pi keluar. Makan pizza, tengok wayang and all. Emmmmm bestttttttt. Hehehe.. Then, a few days lepas tu pun, dia ajak keluar lagi. Kalini tengok wayang lagi and makan KFC kat Avenue-K! Terima kasihhhh tau. Special one punya, cannot share with anyone else hehehe Wuv youu <3

Sekian post kali ini. Terima kasih pada semua yang wish dan mendoakan. Semoga doa yang baik-baik itu Allah kurniakan juga kepada kalian! Dah 21 ni, aku memang la kena behave. Banyak lagi nak kena hadap kat dunia ni. Dan InshaAllah semoga Allah berikan kekuatan pada aku mental dan fizikal untuk keep going and tak akan putus asa. Alhamdulillah, and thank you for everything, my Lord. Semoga juga aku mampu berikan khidmat dan balas jasa semua manusia yang berada di sekeliling ku. 

You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts