I fall in love with the version of you that does not exist

8:47 AM

I fall in love with the version of you that does not exist.

That's it. That's the statement. Language ni ambiguos tau. A statement sometimes doesn't mean what you think it is. From the statement above, what can you deduce? What is your take on it?

Personally, bila aku baca je ayat "I fall in love with the version of you that does not exist", aku terus boleh click. I link it with my love life (of course).

Kita ni dalam man-woman relationship mesti ada simpan "expectation" yang tinggi pada pasangan masing-masing. Maksudnya kat sini, in my love life, aku selalu harap F boleh jadi seorang yang way romantic, aku selalu harap F boleh buat surprise macam pakwe2 kat twitter buat kat makwe diorang, selalu expect F akan datang jumpa aku kat U, dan macam-macam lagi lah yang ada dalam kepala aku ni.

Mustahil aku tak pernah terberangan atau terbayang that F gonna meet my expectations for this and that in our relationship. But somehow, aku kadang-kadang ada rasa juga what I think selama ni sebenarnya salah..

Aku tak boleh paksa F untuk buat macam-macam untuk aku, aku tak boleh paksa F untuk do this do that for me, for the sake of my own selfishness plate. I don't. I don't deserve that. And F does not deserve to be treated like I was hoping him to. I cannot.

I mean, siapa aku untuk dia selalu manja-manjakan?
Siapalah aku ni untuk dia puaskan?
Siapalah aku ni untuk dia mengikut segala peraturan yang aku tetapkan?

I am actually no one. In fact, no link at all, unless we got married.

Aku sebenarnya ada terfikir juga.
I have the thought that when I asked him to be the one that I want, I actually stop him from becoming who he is. It's as if I'm not gonna love him for him. It's like I'm being selfish all over again, and the cycle keeps going on and on and on...

Jauh dari lubuk hati aku, I really wanna change that. I really wanna love F for who he is. Biarlah dia tak romantik ke, tak selalu bawak jalan-jalan ke, tak meet the expectations of typical society's love life ke, I still wanna love him sincerely.

Aku tak nafikan in every relationship, we have this kind of desire untuk puaskan diri kita masing-masing. Tak dinafikan jugak sebenarnya kita pun selfish too. But I really hope, I really do, yang aku akan mampu bersabar dan terima segala kekurangan yang F ada. Sebab mana ada manusia sempurna. Aku pun kena tukar cara fikiran aku. Aku tak patut salah anggap dan overthinking pada F tiap kali dia tak meet expectations aku. Kejam kan aku?

To reconstruct my belief system ni memang susah nak praktik, and tak mudah. Aku masih cari cara untuk focus more on something else. Sebab aku dah set mind yang he's mine, so untuk cari priority lain tu agak susah. Sebab I always wanna be with F every single time. Tak nak lepas. Nak dia sorang je.

Hahahaha, cringe lah pulak. Tapi harap post ni takde siapa nak baca sangatlah. Kalau dah baca tu, buat2 diam sudah la 😂 This is private 😇

Berbalik pada fall in love with the version of you that does not exist tu, inilah apa yang aku personally rasa. Kita nak jatuh cinta pada versi pakwe kita yang lain je. Meaning, kita sayang pakwe kita, tapi kita nak pakwe kita tu jadi version yang kita cipta dalam kepala otak kita.

Kenapa kita bodoh sebegini ya tuan tuan? Biarlah manusia terbang dengan bebas menggunakan sayap mereka tanpa diganggu oleh manusia bodoh macam kita. Semua orang layak untuk bercinta, tapi kita tak layak untuk memaksa orang lain mengikut acuan fikiran kita.

Same goes to twitter. Janganlah kerana tweets pakwe makwe yang romantik & sweet, korang pun nak naik kaki paksa pasangan kau buat benda yang sama. Lepastu nak merajuk sebab pakwe kau tak macam pakwe orang lain (what the hell eh?) And also, nasihat yang strangers bagi kat social media tu, janganlah kita terima bulat-bulat. Setiap nasihat ada inti baiknya. Tapi, ambil mana yang betul-betul perlu sahaja. Sebab setiap pasangan dalam dunia ni lain cara pemikiran dan cara diorang meluahkan kasih sayang. Okay?

Ceihhhh, aku ni tetiba bagi nasihat, padahal tak boleh praktik sendiri 😂

P/s: Sebenarnya malam ni ada sedikit unsettling feeling dengan F. Setiap kali gaduh, aku selalu rasa bersalah. Sebab aku lah orang yang selalu cari pasal dulu...F jugalah yang selalu mula minta maaf, dia je yang always bersabar dengan perangai aku. Macamanalah tak sayang???!!!

Under The Mistletoe ❤

Pss: F, if you're reading this, please know that I love you. I may misuse my power over you. I may have wronged in expressing my love towards you (istg, i dont know how to control it), so I hope I can be better after this (though I know I will repeat this same mistake all over again), and I hope that you can pray for my wellbeing..as well as I hope that you can be patient and stand by my side every time. Correct me if I'm wrong too. Don't be tired to advise me cause I know I am (and still am) very keras kepala. I sometimes take advices lightly. These are all the reasons why I shouldn't get married yet. Despite financial control, I have no complete power over my emotion. Hold my hand and walk with me, F. Please always stand by my side, F!

Fara Fasihah,
4 Feb 2020 - 12.35 am

You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts