Sweet, but uncertain

8:34 AM



"Never chase love or attention, 
If it isn't given freely,
It's not worth having"
- The Spy (2016)


Ada beberapa sebab kenapa aku dah jarang bukak twitter. Kat twitter sekarang ni ramai sangat pasangan-pasangan yang selalu bercerita dan berkongsi tentang "kisah cinta" diorang. It could be, 

tiba-tiba si perempuan dapat hadiah and surprise gempak from her boyfriend,
si lelaki yang dapat hadiah mahal from his girlfriend,
si lelaki yang berusaha masuk giveaway untuk dapatkan hadiah untuk makwe diorang,
si lelaki yang faham dengan 'hint' si makwe,
si perempuan yang share conversation dia dengan bf pasal keprihatinan si lelaki tu,
keluarga si lelaki yang friendly dengan makwenya,
keluarga si perempuan yang ajak bf dia untuk bercuti sama-sama,
si lelaki yang selalu belanja makwe dia,
si lelaki yang selalu reply wish good morning/good night dari makwe dia,
si perempuan yang boleh masuk dalam dunia gaming pakwe dia,
si lelaki yang sabar untuk bagi semangat pada makwe bila makwe dia tak pandai main sports,

and the list goes on...

Sebenarnya aku tak follow pun couple-couple ni, tapi sebab kawan aku banyak retweet/favourite, jadi dia muncul la kat timeline aku. And I have to endure myself like. every. single. time.

To be honest, I don't like seeing those tweets. Bukannya aku benci or whatever, aku just tak gemar. Bila aku tengok pasangan-pasangan lain dapat layanan istimewa dan sweet macamtu, automatically, I'll start to compare dengan my story. That's why aku cuma keep scrolling je kalau terjumpa tweet yang ada kena mengena dengan couple yang nak sweet ni. I just do this. 

*scrolling

*scrolling

*scrolling

*scrolling

*scrolling

*scrolling

*scrolling

*forgetting (heh)

If I were to be asked the question whether I anticipate such action, of course I do. Aku tak boleh la in denial sepanjang masa 😅 Aku pernah je terdetik nak dilayan sebegitu. Like come on, we all want to love and to be loved, aren't we? 

But then again, aku cepat-cepat tepis perasaan tu. It was like, if I have to define love with 'those actions', what is the point? Do I live to receive presents from people? Especially from someone who is uncertain? I think I need to emphasize that word. UNCERTAIN.

Hence, sometimes I like to be spoiled from someone that dear so much to me and sometimes I do not. It's like partially like and partially dislike. But most likely, I like! 😂

Sejujurnya, aku tak suka compare love story orang dengan aku. Perasaannya sangat tak seronok. Aku dah cukup bersyukur dah kalau dapat tengok muka dia. Kalau nak jumpa pun susah, aku dah sangat bersyukur dah kalau dapat dengar suara dia. Kalau tak dapat dengar suara pulak? Hmm entahlah. Yang ini kena sabar banyak-banyak lah kot. 😇

Easier said than done.

Cakap atau tulis banyak banyak pun tak guna. At the end of the day, it's all about how you manage your feelings, about how you deal with the absence of someone you love at the moment.

Yang bertanggungjawab atas diri kita adalah diri kita sendiri.

Kalau dia nak pergi belajar luar negara, atau nak kerja luar negara, siapa kita nak menghalang dia yang ada cita-cita tinggi untuk pergi lebih jauh? see new things with different perspectives? see new cultures? experience the new world kat abroad? undergo things at an extreme workplace?

Siapa kita untuk menghalang dia?

Ini bukan macam scene dalam drama. Yang tiba-tiba perempuan tu boleh pujuk si lelaki untuk stay dan jangan ke mana-mana. Aku kena jadi realistik weh.

I may not know what makes your soul alive,
I may not know what keeps your faith stand,
I may not know what makes your heart glow,
I may not know what lies upon your feelings,

But I'm sure you know well what are the things that you have said to me, the things that you promise me, the words that you utter to me, and the feelings you give when you are around me. 

Aku tak main-main or saja nak show off bila aku kata aku ingat semua benda yang kau pernah cakap pada aku. Bila kau tak laksanakan janji, aku diam sebab rasa rendah diri sangat sangat. Like aku fikir, who am I to you? What did I do to deserve your promises? 


And I have to deal with it every single time you broke the promises. Sebab belum masa lagi to argue. 

We may be uncertain to each other for a very long time, but after every battle, I will start again, and realize that I love you.

My Favourite Aya ❤

Love - admire - adore - fancy - affection - sayang - rindu - suka - does it matter now?

Fara Fasihah,
damsel in distress

You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts