MHi1415 takkan boleh sama dengan yang lain.

11:03 PM

بسم الله الرحمن الرحيم


MHi1415 TAKKAN BOLEH SAMA DENGAN KEM LAIN


Ya Allah, dah sampai penghujung. Haritu hari last. Jujur aku cakap aku menyesal sbb tak join malam terakhir bersama AJK KNK, Kryptonizer, Jaulahians, Ahli Syura, facilitators and others. Aku menyesal sbb tak join budak2 yg bersengkang mata hias dewan smpai tak tidur. I’m dead serious. Aku menyesal.

Malam last dengan akhawat. 


Ini dia, ahli Syura yg bijak, cerdik, bergaya dan hebat..!





Besoknye mcm biasa, amik gambar, makan2, dgr ucapan, persembahan, penyampaian hadiah.




Last part, aku tak tahan.

Yassier. Dia lah manusia yg buat aku menangis haritu. Ada satu part tu dia tak boleh nak bercakap sbb dia nak menangis. Waktu tu dia jadi pengacara majlis. Time tu lah air mata aku mula jatuh. Ya Allah Yassier! Masa ikhwah nak baca doa penutup MHi tu, Imad tahan dia. ‘Ehh, jangan pergi depan’ aduhh, time tu nampak mcm lawak tpi penuh makna ayat Imad tu. Siapa nak habiskan MHi setakat ni je? Sebulan tak cukup weih. Ada ramai lagi Ikhwah yg cube pujuk abg bai utk tambah lagi hari diorang kat kem rimba tamu tu, serius la, aku tak tahan weih. ‘Abg, tolong la, tambah lagi sebulan’ Kau rasa macamane mase tu? Sebak gile.

Master Ceremony on the MHi1415 Graduation Day. 



Siapa masih ingat ayat Yassier? ‘Kita akan buat reunion, InsyaAllah. Memang takkan semua yg akan dtg reunion nnti, tpi mase tu tolong la buat sesuatu yg bole membanggakan kitorang, biar semua org tahu, kau kawan kitorang’ deep deep deep. 


Then, ikhwah dgn akhwat buat bulatan memasing. Dlm bulatan tu, kami hug, kiss kawan kami smbil teriak menangis2. Masa tu depa bukak lagu firdaus-saat terindah. Lagi mencurah curah air mata aku ni. First person aku salam kak lala. Ya Allah, aku menangis sampai tak bole nak cakap. Kau tahu tak rasanya bile kite menangis gile2 smpai kotak suara kau tersekat. Kau tak boleh nak sebut satu perkataan pun. Betapa sedih dan merana nya kau mase tu. Haru gile aku cakap. Bapak feeling. Aku rasa aku tak pernah nangis macamtu. Kem MHi ni mmg betul la, tak kan boleh sama dgn kem lain. Sebulan kot kau kena face kehidupan yg susah bersama kawan2, bekerjasama dgn ikhwah akhwat. Menangis, gelak, gaduh sama2. Ukhuwah tu rasa kuat sgt. Sampai basah lencun dh nak banjir tsunami lagi. Itu analogi.




 Dear Ikhwah dan Akhawat MHi1415, trust me. I won't forget all of you. Our moments together. Dakwah, Ukhuwah, Tarbiyah. I hope you guys succeed in your Life Fid Dunya Wal Akhirah. May we see again. If not here in the world, let's meet up in Jannatul Firdaus! InsyAllah. 


Cintaku bukan kerana Dunia tapi kerana ukhuwah, kerana Allah..... 


You know what? They are the BEST SYURA EVER!!
Usaid, Fadlul, Uwais, Aleng, Aslam, Ma'alim, Kautsar, Nadiah, Mawaddah, and Mawa :)


IBRAH : Hargailah setiap masa kau bersama dgn org tersayang. Ingat lah, masa mmg tak boleh putar semula walau kau nangis keluar air mata darah, bnda tu mmg takkan berulang. Klau ulang pun, takkan sama. Kerahkan semua tenaga kau di saat2 akhir bersama mereka. Kita tak tahu bila bole jumpa diorg lagi. Aku takkan lupe kem ni. Aku sgt merindui ikhwah dan akhawat MHi1415. Tolong jgn putuskan hubungan ni. Ukhuwah ni mmg basah lencun. Harapnya bertemu kalian di dlm doa rabitah. Semoga kita berjaya dlm profesion masing2 seterusnya menjadikan Islam sebagai Ustaziatul Alam satu hari nanti. InsyaAllah. Moga ketemu lagi kita dalam Syurga Firdaus ye! 



You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts