Sesi Ta'aruf

10:50 PM

بسم الله الرحمن الرحيم

Malam tu jugak la, aku try tanye2 name diorg siapa. Dari mane and so on.. Alhamdulillah, everyone is so nice. Dan utk pengetahuan kau jugak, kat kem ni bnyk gile pelanduk 2 serupa. Aku terkadang keliru dan terkedu melihat pelanduk2 di depan mata aku. Haha, bukan setakat peserta je, akak2 and abg2 faci pon nampak mcm familiar dgn org terdekat yg aku kenal.  Ikhwah dan akhawat dibahagikan kpd grup memasing. 5 grup ikhwah dan 5 grup akhawat. So, we have 10 groups in MHi. Stiap grup ade faci trsndri. Aku adalah grup ke2 di mana waktu itu ahlinya adelah Aku, Nad, Bal, Anis, Maryam, Aini, Aqilah, and Meera. Dan faci kami ialah Kak Lala. Waktu tu, cume ade 8 org je. Hari keberapa ntah, grup kami ade ahli baru iaitu Sue, adik kpd salah seorg faci di situ dan juga Munirah. Diorg dtg lambat pun ada sebab. 



Nama kumpulan kami ialah Kryptonizer. Maksudnye, batu yg sgt berkilau antara batu permata yg lain. Ehemmmm, Krypton... Salah satu elemen yg ada dlm Periodic Table.





Haha. Okay, group lain pun tak kurg hebatnya! Ade MB2, O.K., Champap, H2O, Haemoglobin, Zosya, SK 2, Hypocrates dan GPS. Haha, diorg mmg Awesome. Pakai name yg kebanyakannya ade relate dgn Science. Merindui SPM mungkin? Doesn’t matter. Ok, setiap ahli dlm group kena handle jawatan tau. Mcm biase la, ade ketua, penolong ketua, setiausaha, bendahari,  ajk chef, ajk mulpen, ajk knk, ajk sukan dan ajk kerohanian.. Dan aku dgn rela hatinye memilih utk mnjadi ajk KnK. Haha, dengar mcm senang. Tu yg aku pilih tu. Klau nak jdi ajk chef, sgt sorry to say la. Tak pandai sgt masak, itulah reason nye. Oh ye, FYI, KnK stands for Kebajikan and kesihatan.



Malam tu, aktiviti yg aku ingat ialah ... arrr... aku tak ingat. Tapi game ni ade kat rancangan Super Spontan. Kau diberi barang lepastu kau kena nyatakan bnyk fungsi barang tu. Grup aku dpt kotak besar weihh. Kotak? Hmm.. Redah saje la! Antara fungsi yg kitorg ckp, kotak tu boleh dibuat rak, boleh buat rumah ank patung kertas, bole buat meja and mcm2 lagi. Aku pun dh tak berape nak ingat dah. Hahah. Ok, first time bekerja secara berkumpulan.




IBRAH : Jadilah org yg talkative dlm kumpulan anda! Org lain pun akan mudah senang dgn anda. Sentiasa bekerjasama dlm kumpulan dan ingat! Be creative. Sbb klau dlm berkumpulan mesti ade buat aktiviti yg perlukan kecerdasan minda dan kebijaksanaan dlm mengatur strategi permainan.

Kryptonizer! Nad, Aini, Mun, Maryam, Anis, Bal, Sue, Fara, Meera :D

You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts