Different is Unique?

7:13 PM

Kadang-kadang aku rasa... emmm. Entahlah. Perasaan apa eh ni?

Okay okay. Perasaan dia macam... err...

Kenapa eh aku tak macam diorang? Kenapa eh aku rasa aku tak boleh jadi macam diorang? Kenapa aku takde minat yang sama macam diorang? Aku ni... pelik ke?

Ini perasaan insecure ke?

Betul weii. Aku rasa macam bila kau ada kat dalam satu perbualan dengan kawan-kawan. Tiba-tiba kau rasa kau tak belong pun dalam conversation tu. That is why tiba-tiba kau jadi senyap. Pernah tak?

Aku macam tertanya-tanya. Banyak kali wonder dan bermonolog dengan diri sendiri.

"Eh, apesal diorang semua begitu begitu, tapi aku begini?"

Aku tahu ramai yang akan cakap bahawa benda ni perkara biasa. Benda ni sebenarnya bagus. Kau mesti nak cakap yang perbezaan itu melengkapkan. Perbezaan itu bagus blablabla.

Betul memang betul tu.

Tapi aku memang tertanya jeeeeeee. Banyak kali aku rasa macamni. Kenapa dalam conversation, most of lifetime conversations, kenapa aku sorang yang berbeza? Kenapa aku sorang yang membantah? Kenapa aku sorang yang tak setuju? Kenapa, kenapa, kenapa?

Seems to be a simple question. But to get the answer, it is kind of difficult. Of course la, sebab datangnya dari boggled mind. My complicated and boggled mind.

Serius. Sampai sekarang rasa insecure dengan kawan-kawan yang ada minat yang sama. Kecuali aku je yang ada minat yang menyimpang sikit. Hmmmm 🤔

Different is unique. I know. But how do you prove it?

Confidence? Hmm many steps to get to it. Not easy. Even for someone like me.

Don't you think?

You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts