Dr. Drama

6:12 PM

Minggu ni dah masuk kali kedua Dr. Aishah duduk sebelah aku dalam kelas, sebab ada pembentangan dan persembahan daripada pelajar-pelajar yang lain. Jadi, dia duduk kat belakang kelas - sebelah aku.

Hanya Tuhan yang tahu betapa cuak dan risaunya aku. Hahaha. Aku terus jadi pelajar yang solehah dan pendiam. Tapi ada satu perkara yang dia cakap kat kelas yang buatkan hati aku jadi tertusuk-tusuk.

Madam: I would like to ask you guys. Do you still watch Disney channel movies and stuffs?
Us: Yess......

*Suddenly Madam made DOUBLE FACE PALM*

Madam: Oh please. Next time, if I assigned you to search any movies or channels in the assignment, the choice of Disney, Nickelodeon and other cartoon stuffs are not accepted.

Oh My God. No wonder you guys still act like you are a child. The cartoons are in your childhood. You are adult. So please act like an adult."

*Madam sighed*

*Students chuckled*

Dah la dia duduk sebelah aku masa cakap macam tu! Kau bayanglah. Aku ni dah lah peminat Disney Channel😂

Tapi aku sebenarnya relax relax jelah. Itu pendapat Madam. Even Harry Potter pun dia tak tengok. Sebab aku ada expectation di mana guru atau pensyarah literature mesti suka dengan siri Harry Potter. Lepastu, Madam juga seorang yang sangat susah untuk kau cari dia suka apa.

Dia tak suka Titanic. Dia tak suka cerita hantu. Bukan sebab dia takut. Tapi cerita hantu yang biasa ditayangkan tak bagi apa-apa kesan pada dia pun. Lebih banyak elemen kejutan je. So dia tak berapa nak impressed.

Ada lah dua tiga movie dan cerita yang dia sebut, tapi aku tak ingat la. Kira macam, susah nak penuhi expectation madam ni huhu.

So far, Madam ni memang lain daripada yang lain. Dia ada aura dia yang tersendiri yang buat kau takut dan hormat ke dia.

In the first class dulu, dia ada bagi warning. Kalau ada one of us yang juling mata atau ketawa sewaktu sesiapa bercakap kat depan, automatically Madam akan potong markah carry marks kita.

Ada banyak lagi pasal madam ni. Apa apa pun, aku suka Madam. Dah lama-lama boleh la aku adapt dengan cara dia. Semoga berkekalan. Huhu. We may have a different point of view and favourite things to do, but I can learn and study her view, which most of them are outside of my box and makes me think beyond the particular subject.

P/s: I was writing this post while waiting for Sir to come to class. Sociolinguistics. Okay. Sir dah sampai! Toodles!!~~

You Might Also Like

0 ,185 komen

Follow Me On Facebook

Follow Me On Twitter

Popular Posts