Bandung Part 1

5:27 AM

26th November.

Hari yang tak dinantikan. Haha. Sebelum nak pergi ni kan entah la, maybe aku overthinking kot. Segala ketakutan tu menyelubungi diri. Ada jugak terfikir, possible tak if I don't go at all. Hell what was I thinking?

Breakfast dalam kereta with adik-adik.

I tried to get rid of that shits. So we went to Senai International Airport instead. Departed at 10 am. And this time, I got to sit beside the window but I had to sit dengan strangers. Em no. They're not strangers. Diorang pun join trip ni dengan our family. Supposed aku lah kot being called strangers?

View segumpal awan

Rasanya first time order makanan online. Tak berapa nak okay sebab ada brokoli! You should see aku cover habis muka aku ni waktu makan brokoli. Tak sedap! T_T

Bila dah sampai Bandara Bandung tu kan, kami pun tunggu tour guide. Faiz kot nama dia. He's Malaysian though. We called him 'Paie'. Oh ya. FYI, bandara dalam bahasa malaysia means airport. Ehhh bengap aku ni. That's english! Wakakaka. Habistu, airport dlm bahasa malaysia apa entah?!! Aku lupe weyyy teruknya aku.

Oh ya. Lapangan Terbang. Gotcha!

Di bandara, kami disambut oleh muzik yang dimainkan oleh 3 jejaka ni.

Jadi. Kami naik dalam satu transport ni kan. I donno. It's sort of like a van. Van besar la. So I was thinking la alangkah bagusnya kalau ABIM ada van besar cenni. Hahaha. Sempat lagi ni aku mikir pasal ni.

First destination, pergi Toko 3. Kat Toko 3 ni ada jual banyak baju lelaki dan perempuan, but baju baju ni semua sesuai untuk berlibur jelah. Seluar jeans, baju t-shirt, skirts, vest and ade lah sikit sikit baju kemeja.

Since aku tak pernah pakai seluar jeans, aku baru tahu ade jenis kain jeans yang lembut gila namatey! Ahh aku rasa noob. Tapi takpe la. We learn kan.

Lepastu kan, pergi kedai apa entah. Kat situ, kita bole tempah baju. Dan inshaAllah bole siap dalam masa 1 atau 2 hari. Ya Allah yang ni aku memang tak tahan. Lamaaaaaaa gilerrrrrr. Dekat 1 sampai 2 jam macamtulah.

Macam bersepah sikit, hehe. Nanti pekerja dia kemas balik.

Nasib baik ade toilet dan tempat solat. Tapi tulah. Ish aku memang tak minat betul la ikut mak mak pergi shopping ni. Lama sangat. Aku tak faham macamane lelaki boleh sabar sangat dengan perangai isteri isteri diorang yang shopping lama sangat ni.

Surau. Macam biasa, modelnye adik aku, kahkah.

Penat la siaaa tunggu. Sumpah. Kerja aku duduk jelah. Campur pulak tengah ngantuk masa tu. Ehh memang terpaksa tahan jelah weyy. Masatu setan setan semua dah dok provok aku supaya menyesal ikut trip ni. Hahaha tak guna betul.

Takpe. Aku sabar je tunggu. Even though you know that I hate waiting, baby. T_T

Alhamdulillah setelah lama menunggu, kami pun pergi makan. Finally! We were hungry and our tummy sounded like a thunderstorm tau!

Masa makan tu, aku teringat kat Padang pulak. Dia sediakan satu mangkuk besar nasi and beberapa jenis lauk yang kita biasa tengok kat Malaysia ni ha.

Lauk-lauk dia! OMG, I saw begedil!

Aku macam biasa. Makan nasi dan kari ayam tu je. Tiba tiba nampak begedil, kita bedal lah kan. Haha. Kenyang sangat sangat. Rasa menyesal makan banyak banyak. Ni mesti makan tak baca bismillah. Astaghfirullah -_-

Masa nak bayar makan tu rasa kelakar sikit. Harganya lebih kurg 275, 000 rupiah. Kita semua rasa noob gila wey! Hahaha. Bila tengah bayar tu, kita suruh pelayan tu kirakan duit kita ni cukup ke tak. Gelak gelak je masatu. Even ade cikgu Math kat situ pun tak reti nak mengira ngira ni. Yelah kan. Tak biasa main duit ribu ribu ni. Jadi keliru kita semua. Wakakaka.

So after that, kami pun checked in hotel. Lega sikit sebab dapat rehat. Malam pun takde apa2 aktiviti kan. So chillax je dalam bilik. Dan macam biasa. Air cond. -_-

Tune Hotel Dago. Simple tapi nice.

Katil aku dengan adik aku. Teringat masa MBM dulu. ekeke

Selfie yang ni bertujuan untuk bagi ke kakak aku. wakakaka.

Aku lemah betul la air cond ni. Terus aku suruh adik aku, naikkan suhu biar panas sikit. 30 darjah ke kan. Sejuk weyy! Tak menahan aku.

Dan malam tu pukul 11 malam tu aku nyenyak la. Dah la sejuk. Penat pulak badan. Baru dapat rehat betul betul ni. Besok nak keluar pukul 9 pagi pulak. Harap semuanya okay dan baik baik saja. Moga tak terlalu kenyang sangat harini. Naik lagi berat tak tahu la nak cakap apa. Sekiann.

Fara John
Yang masih sakit kaki dan sakit hati. Ehh.